Inici ACTIVITATS DEL CURS Madrid. 4t ESO
Madrid. 4t ESO PDF Imprimeix Correu electrònic

17 i 18 de novembre de 2009. Alumnes de 4t d’ESO
Sortida cultural a la ciutat de Madrid
 
Objectius
 
1- Aprendre a interpretar, de manera transversal, l’espai a la pintura, a través d’una selecció d’obres fonamentals de la història de l’art, ubicades al Museu del Prado, un dels museus de pintura més complerts i importants del món.
2- Saber valorar la importància del patrimoni artístic a través de la visita a  monuments de gran importància històrica i artística.
3- Entendre la importància del poder legislatiu i de la vida parlamentària, a través de la visita al Congrés dels Diputats.
4- Realitzar unes jornades de convivència entre companys i professors, tot aprenent a traslladar-se  i a comunicar-se en una gran ciutat.

Els dies 17 i 18 de novembre, els alumnes de 4t d’ESO vàrem realitzar una sortida cultural a Madrid. La sortida es va fer en avió Girona – Madrid, on es va poder visitar el Monestir de las Descalzas Reales i el Palau Reial. També vàrem poder gaudir d’una visita guiada al Congrés dels Diputats, on vàrem tenir una trobada amb el diputat i exalcalde d’Olot, Pere Macias. Al Museo del Prado, vàrem realitzar l'activitat principal. Allà, el grup va dur a terme una dinàmica, que tenia com a base l’estudi de l’espai, aplicat a diverses obres pictòriques de gran importància, com per exemple Les Meninas de Velázquez.
 
 De nit, vàrem  assistir a la representació de l’obra Bodas de Sangre de García Lorca , al Centre Nacional Maria Guerrero i vàrem  finalitzar la jornada amb una tradicional “xocolatada amb xurros”. Van ser dos dies molt intensos pel que fa a coneixement i convivència.